Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Solens epok

Av kaffesnus - 13 augusti 2010 05:14


Jag ÄlSkaRr alla dessa människor
har du tänkt på att det är så
många olika former, drag, färger,
lukter, hår som tuvar sig på olika sätt,
kläder som fladdrar i vindar
och leenden som spricker upp
i ansikten totalt
ibland
när vinden smeker lite extra varmt
och du ser en kvinna smeka en skäggig
kind som plötsligt ler automatiskt
som om känslor går att ta på
som om känslor plötsligt blev
något konkret

kärlek! Plötsligt synlig!

Och utbristningar i skratt
där ekot smeker
alla inre trumhinnor

alla dom
runt om

..som uppfattar ljudvågorna

hur ett skratt kan
få en ans nacke att rysa
skön-lugnt av

inre
imploderande (!)
glädje

Hur man skulle vilja gå fram
och nypa den där alkisen
i kinden
pussa han på pannan och ta hans
hand i min för en liten stund

ge den där raggliga lilla
tanten som bär en alldeles
för tung kasse en
bamsekram utan att
krama sönder henne

hur man bara vill
krama om
hela människosläktet

stirra på mannens
vackra läppar
sitta och se på honom med
stora blanka ögon
fylla mina egna ögon
med havets djupaste djup
så han kan få drunkna i
mina ögons brunn
sin egen skönhet för en liten stund

sitta med hakan i kupade händer
och bara drömma sig bort
och raka vägen in
i denna fantastiska verklighet


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaffesnus - 13 augusti 2010 05:17

Kan inte bortse från allt, allt som ligger i djupet.. nära havsbotten. Kan inte förändra mig. Kan inte bli en sjöjungfru och söka reda på alla mina skatter. Jag är en fisk som simmar för att överge, skatt efter skatt på vägen genom mitt egna hav....

Av kaffesnus - 13 augusti 2010 05:12

  ..för dom vet sällan vad dom egentligen vill. Mycket ärligare på det viset. Singelkillar låtsas så mycket. Som om dom har någon aning om verkligheten. Och i deras innersta längtan efter att bli min prins som kommer ridandes på en vit häst.. kä...

Av kaffesnus - 13 augusti 2010 05:09

Det är svårt att försvara norr när jag är i söder och det är svårt att försvara söder när jag är i norr men det är inte svårt att försvara mina generaliseringar.. jag skyller fullständigt på min okunskap och omöjlighet att lära känna alla medborga...

Av kaffesnus - 7 augusti 2010 20:08

Berör jag, genom att sträcka ut ett enda litet ord, fast egentligen är dom många. Det är hur många som helst, allt, som rinner ur mig, ungefär som att önska i 150 %, där jag försöker beröra geniknölar, hos en annan människa som sitter där, du sitt...

Av kaffesnus - 7 augusti 2010 18:58

I bemärkelsen min andra natt jag jobbar... Hur ska man orka när man även körde en förmiddag igår? Jag är seg. Men! Det är bara att köra på. Tjäna pengar så allt kan ordna sig nästa månad. Min första dag, här på min blogg. Intressant. Jag satt och ...

Presentation

Känslomänniska av toppkvalité.
Kaffe och snus och jag klarar för det mesta av livets utmaningar, hitintills, ganska bra. Jag är en naken poet, i betydelsen en person som gillar att skriva så ärligt som det bara går och jag försöker så gott jag kan. I öv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards